piątek, 29 kwietnia 2011

Od czego zacząć budowę domu?

Jakie formalności trzeba załatwić przed budową domu?

Autorem artykułu jest Wiola T


Wiem jak ciężko jest załatwiać jakiekolwiek  formalności,  jak trudno jest wybrać firmę budowlaną, co wogóle powinno  się wiedzieć na temat budowy i od czego wogóle zacząć, skoro zupełnie  nie ma się pojęcia na ten temat. Wszystko widziane okiem inwestora.
Może zacznę od tego, że warto budowę domu podzielić na etapy. Pierwszy etap, to wybór lokalizacji i kupno działki. Drugi ten dla mnie najgorszy, to wszystkie formalności, które trzeba załatwić.

Na początku trzeba wybrać się do Urzędu Gminy, w której zamierzamy się budować sprawdzić, czy przygotowany jest aktualny plan zagospodarowania przestrzennego. Jeżeli tak, to wystarczy udać się w Urzędzie Gminy do wydziału Architektury i złożyć wniosek o aktualny wypis z planu zagospodarowania przestrzennego. Jeżeli Gmina, jednak nie posiada takiego Planu, to, wtedy w tym samym dziale Architektury należy złożyć wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy. Musisz, jednak posiadać już wybrany projekt domu.. Następnym krokiem jest wykonanie aktualnej mapy sytuacyjno-wysokościowej, przeznaczonej do celów projektowych (w skali 1:500) no i warunki techniczne dostawy mediów:

- wody i odbioru ścieków (zakład wodociągów i kanalizacji),
- energii elektrycznej (zakład energetyczny),
- gazu (zakład gazowniczy).

My mamy piec na paliwo stałe i oczyszczalnie przydomową:-)

Znowu W Urzędzie Gminy w wydziale Geodezji i Ewidencji Gruntów, trzeba uzyskać wyciąg z mapy ewidencyjnej gruntów – zazwyczaj jest to mapa w skali 1:1000.

Pozwolenie na budowę wydaje starosta. Na 7 dni przed rozpoczęciem budowy inwestor powinien powiadomić starostę o przystąpieniu do budowy wysyłając mu wniosek informujący o rozpoczęciu budowy.

Normalnie Pozwolenie ważne jest 2 lata po tym terminie niestety wszystkie formalności trzeba załatwiać od nowa. Słyszałam jednak, że wydłużony został czas do 3 lat, ale należy, jednak się upewnić w Urzędzie Gminy lub w starostwie.

To wszystko było dla mnie tak bardzo skomplikowane i w dodatku z mężem przebywamy za granicą, więc mieliśmy również ograniczone możliwości czasowe, postanowiliśmy, więc poprosić kogoś, aby za Nas załatwił te wszystkie formalności i uzyskał dla Nas pozwolenie na budowę. To wszystko trwało dość długo, bo ok. 8-10 miesięcy, ale wiele zależny od urzędów.

W każdym razie zapłaciliśmy 500 zł pracowni projektowej i jedyne co musieliśmy zrobić, to podpisać pełnomocnictwa i dokumenty dla energetyki i wodociągów. To wszystko przez Internet. Pracownia załatwiła za Nas dosłownie wszystkie dokumenty w tym oczywiście projekt w 4 egzemplarzach, projekty energetyczne, dla wodociągów itp. Budowa rozpoczęła się bez Naszej obecności, a My przyjechaliśmy praktycznie, kiedy domek już stał :-), dlatego istotny jest fakt ,że można zlecić załatwianie formalności komuś innemu..Budownictwo
---

http://taktbudowa.blogspot.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Krzysztof A.
http://budujesam.blogspot.com/
http://ubezpieczeniazycie.blogspot.com/
http://zaplanujurlop.blogspot.com/

1 komentarz:

  1. No przede wszystkim trzeba postawić na odpowiednie formalności. Na pewno trzeba wziąć pod uwagę pozwolenie na budowę. Po pozwoleniu na budowę trzeba również załatwić kilka innych kwestii, o czym możecie przeczytać na stronie https://www.wybudujmydom.pl/formalnosci-po-uzyskaniu-pozwolenia-na-budowe-krok-po-kroku/ , więc sprawdźcie koniecznie wszystkie najważniejsze informacje.

    OdpowiedzUsuń